4 de jul. 2011

Aquest Dissabte ha estat molt generós. Vaig anar a la Vall del Bac sense massa convicció. Durant tot el trajecte en cotxe dubtava de si anar a descobrir les basses del molí i la gorga de planes rònegues, o anar a les olles de la riera d'Oix. Al final em vaig decidir per la Vall del Bac. Haig de dir que no només no em va decebre sino que em varen impressionar.

A les basses del molí ja m'hi havia acostat un altre any, però l'estiu era massa avançat i la riera baixava massa seca. L'aigua embassada ja havia agafat aquell color verd que et fa fugir de contemplar-la. Pel contrari, aquest Dissabte, l'aigua passava per sobre la carretera que porta a la casa dibuixant un bonic salt d'aigua. Era abundant i totalment transparent, completament apte pel bany.

Es tracta d'un conjunt d'unes tres basses. La primera és la que apareix a la fotografia superior. Per la riera es pot anar baixant i en pocs metres n'hi ha una segona de dimensions semblants. La tercera, la més gran de totes, només s'hi pot arribar baixant la riera. El Molí de la Coromina, situada a la part inferior de la riera, té tancat qualsevol accés a la seva propietat i impedeix accedir a la gorga inferior per terra ferma.

Per anar-hi, podeu deixar el cotxe a l'hostal de la vall del Bac. Des d'allà, surt una pista completament recta fins a la casa del Ferrer. Per arribar a la casa us caldrà atravesssar la riera per un pont per a vianants molt estret. A l'altre costat del pont només cal que seguiu el camí que surt a mà dreta, paral.lel al riu. Travessareu un parell de prats fins a trobar-vos a la pista que porta al Molí de la Coromina. Allà mateix, a l'altre costat de la pista, comença la primera gorga. En total no deu sumar 10 minuts

La fotografia del peu de pàgina correspon a la gorga inferior, la més grossa de les tres. El camí és particular i només es pot arribar a la part inferior nedant a través de la gorga.


1 comentaris:

  1. Que maques Ramón, mira que bé, ja tinc un altre lloc per anar a "descobrir" un dia d'aquest.
    Pel que fa a l'anècdota en referència al desplaçament entre gorgues ja podries estirar-te una mica i explicar-ho, no?
    Bé, gràcies novament per conpartir aquests racons meravellosos.
    Un petonàs.

    ResponElimina

Llista de blocs