23 d’oct. 2011


Avui ha estat un dia d'aprenentatge. Un dia a on he hagut de canviar algunes veritats per unes altres, a més de tenir paciència.

1) He anat als límits de la Garrotxa amb el Ripollès. Bé, jo crèia que eren els límits, però un cartell m'ha deixat ben clar que estava al terme de Sant Joan de les Abadesses, i per tan al Ripollès. Sempre havia pensat que aquests venien determinats per rius, carenes de muntanyes, valls, ... Però a l'inici d'on baixen les aigües de la riera de Santa Llúcia cap a la Vall de Bianya resulta que ja és Sant Joan, encara que el paisatge continuï essent de la Garrotxa i no del Ripollès.

2) Jo em pensava que em dirigia a la gorga de Santa Llúcia. No era la primera vegada que hi anava, ni la primera vegada que hi passava pel davant, anomenant-la sempre per aquest nom. Però una vegada allà (si voleu saber com anar-hi cliqueu aquí) uns cartells m'ha assenyalat clarament que estava a la gorga de la riera de Torrents. I el més sorprenent, que a poca distància hi havia la gorga de Santa Llúcia. Gorga per a mi desconeguda fins el moment i que em permetrà tenir una excusa per a tornar-hi. Per tant, he hagut de canviar el nom de la primera entrada que vaig fer de Santa Llúcia a riera de Torrents.

3) Hi he arribat a les cap a les 11 del matí. El dia era assolellat i aquest entrava dins la gorga, a través de les escletxes que li deixaven els fajos que l'envolten. Per tant, el contrast entre els punts a on arribava el Sol i les ombres era tan pronunciat, que no em permetia fer cap foto mitjanament decent. Però de tan en tan, un núvol passava per davant del Sol. Amb el núvol com a filtre, la llum arribava més suau, la gorga s'enfosquia una mica, i havia de canviar el temps d'exposició de la càmera a la nova escena. Però el Sol tornava a aparèixer de seguida pel que qualsevol canvi ja no valia. Per tant, avui també he après a tenir paciència. He configurat la càmera per a fer la foto amb núvols. Però després he hagut d'esperar més de 10 minuts que un altre núvol tapés el Sol.

Com veieu, un dia agradablement complet, pel que gorgues es refereix. Ara ja tinc ganes de descobrir la verdadera gorga de Santa Llúcia.



1 comentaris:

  1. Magnífiques fotografies!!

    És una auténtica passada contemplar les teves fotografies de la Garrotxa.

    Felicitats.

    ResponElimina

Llista de blocs