17 d’abr. 2017



Bé. A hores d'ara no sé si aquest gorg de Sant Iscle correspon al Gorg Negre o a un altre del que en desconec el nom. Segons l'ICC, el gorg negre cau més avall, quasi a tocar a la carretera d'Olot a Sant Feliu. Però és que hi he anat ja unes quantes vegades i no n'he tret mai una foto 'potable' i per això no l'havia posat encara a la llista. 

Fa un parell de setmanes, quan els efectes de la pluja encara es feien notar, el meu germà Pere m'ho va recordar. M'hi vaig tornar a acostar i vaig acumular una altra decepció. Però lluny de conformar-me (no podia ser que l'ICC assenyalés un gorg amb tant poc encant) vaig seguir torrent amunt fins a trobar aquest altre, prop del trencant cap a la Salica. El meu pensament immediat va ser que havia llegit malament el mapa i que el que acabava de descobrir valia més la pena posar-hi aquest nom.


Però ara, mirant altra vegada el mapa, la meva primera lectura era la correcta: el gorg negre és prop de la Canova, i correspon al gorg de la fotografia immediatament superior. Potser en el seu moment en va tenir, però no ara. Ho he amagat, però hi ha una petita caseta i uns quants tubs metàl.lics completament en desús que la fan no massa agraciada. És veritat que és més grossa que la primera i que acumula més aigua, però no la recomanaria a ningú per anar a remullar-se.


I donat que anava cap a Sant Feliu, m'he aturat a la Fontana. El pont de Pallerols sempre m'ha agradat, i més ara que la riera porta aigua. L'entorn ben condicionat i l'aigua de la font el fan ideal per passar un dia a l'aire lliure, malgrat estar a tocar de la carretera.


Però ja han passat massa dies des de les darreres pluges i el cabal del riu en aquest tram en depèn massa. Així que tot i portar força aigua, aquesta ja no era tant transparent com dies enrere. Malgrat tot, parar la fresca al costat de la font i a l'ombra d'uns arbres que potser aviat ja seran singulars, val la pena.


5 comentaris:

  1. Respostes
    1. This is quite place where you can spend a day with your family or friends near the river.

      Elimina
  2. Bon reportatge Ramon, de vegades els planells ens porten de corcoll i com es veu hi ha coses molt maques que no hi figuren, qüestió de seguir buscant. Salut.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Josep, és veritat. Però a cada excursió coneixes més el territori que trepitges i això fa que les descobertes siguin més interessants, encara que (a vegades) potser no fotogràficament.

      Elimina
  3. Ramon ara si que esta perfecte per fer fotos.

    ResponElimina

Llista de blocs