26 d’abr. 2015

Avui, una volta completa i molt pausada des de la collada de Santigosa, separació entre la Garrotxa i el Ripollès, per anar a visitar altra vegada les gorgues de Santa Llúcia i de la riera de Torrents. Un recorregut circular de 7 Km per gaudir a cada pas, tant de la fageda que m'ha envoltat en bona part del recorregut i que comença a verdejar, com de les sorpreses que he anat trobant abans de la gorga de Santa Llúcia. Un recorregut perfectament indicat per Itinerànnia.

A la collada he trobat el primer indicador. En comptes d'agafar la pista en molt bon estat que surt perpendicular a la carretera, entre les dues n'hi ha una altre. Més vella i en més mal estat, la seva utilitat principal deu ser per a desemboscar.

El camí no té pèrdua. L'he anat seguint avall i al trobar altres pistes, he agafat sempre la que cau l'esquerra, més propera al torrent. Només quan la pista s'ha acabat, al cap d'uns 2,5 km de baixada i uns 200 metres de desnivell, he agafat un camí, sota un segon indicador d'Itinerànnia, que fent giragonses m'ha portat directe a la riera.

Aquesta part del camí, gaudint de la fageda que comença a verdejar, he estat molt atent a la riera que moltes vegades la vèia enfonsada a la meva esquerra. El resultat són les dues fotografies que encapçalen aquesta entrada. No hi havia camí per arribar-hi, però tampoc massa dificultat per baixar-hi.

La gorga de Santa Llúcia es troba just a l'encreuament entre el camí i la riera. No puc pas dir que sigui espectacular, però després de la forta baixada m'ha suposat un descans ben merescut. És un racó de molta pau.

El camí continua a l'altre costat de la riera. Després de pocs metres de forta pujada, el camí planeja fins arribar a una cabana abandonada, però voltada de filat pel bestiar. Per arribar a l'ermita de Santa Llúcia del Puigmal l'he hagut de voltar per l'esquerra fins a una primera pista, que a la vegada, m'ha portat a la principal, ja quasi davant de Santa Llúcia.

Des de l'ermita he baixat uns 500 metres per arribar a la riera de Torrents, on hi ha la segona gorga que volia visitar.

Sempre m'ha agradat. Me la va ensenyar un amic en una volta en bici de muntanya que vàrem fer per aquí.  És doble i la de sobre, més coneguda, té una capa de pedra tosca molt consistent i molt ben formada. La de sota, tot i ser més apte pel bany, no és tant espectacular.

Visitades les dues gorgues, he tornat a enfilar la pista fins a Santa Llúcia. Des d'allà, he agafat el camí que surt del costat de la font i que, enmig del bosc, m'ha tornat al punt d'origen.

--------------------------------------------
El recorregut i detalls els trobareu a wikiloc.

1. Un del nombrosos llocs que has anat que mes me a agradat llastima de la duresa del cami en fi me conformare amb les teves molt bones fotos una abraçada !!

1. Hola Cinto. Si les teves cames no poden aguantar tot el recorregut, hi ha una pista en bon estat que baixa de la collada de Santigosa fins a l'ermita de Santa Llúcia. A partir d'aquí, a la gorga de Torrents són uns 15 minuts per anar i tornar. La de Santa Llúcia potser és la mateixa distància però el camí és molt més dret.

2. Però també haig de dir que no sé si és d'ús públic.

2. Ramon, es un racó força bonic, i com sempre un bon reportatge amb magnifiques fotos, Salut.

1. Hola Josep, més que el racó és l'excursió. Feia temps que volia fer aquesta volta que, fins al moment, només havia fet una part i en bici.

3. Bon reportatge i immillorables fotos. El pròxim cop avisa quan vinguis pel poble!

4. Preciós l'indret i les fotografies que l'il·lustren, com sempre molt ben documentat!

1. Gràcies Maria. És un lloc per caminar amb tranquil.litat i gaudir de l'entorn.