26 de des. 2011

Fèia temps que em voltava pel cap arribar-me a sobre del Salt de l'Olla passant pel camí ral d'Olot a Vic. El camí que coneixia passava per la casa de la Cirera. La pista que porta a la casa deixa ben clar que és un pas particular i que qualsevol foraster no serà del tot benvingut. Tot i que m'agradaria saber si el camí és completament particular o és un altre de tants que la gent s'apropia com a seu.

En qualsevol cas, he agafat el cotxe des d'Olot cap als Hostalets, he passat de llarg en direcció a la Salut. Al primer revolt de pujada hi ha l'ermita de Sant Simplici i a la dreta la casa de l'Aubert. Allà he deixat el cotxe i he començat a caminar seguint el camí ral. Moltes vegades hi he trobat cotxes que van amb l'objectiu de seguir aquest camí.

El primer tros del camí no té pèrdua. Primer passa pel Molí Vell, punt a on es travessa el torrent del rec. Passant aquest cal seguir la pista de l'esquerra fins arribar a Els Solans, casa d'arquitectura particular.

Just passada la casa, cal deixar la pista planera i agafar la que surt a la dreta. Un cartell indicador del camí ral ho fa molt fàcil.

El camí s'enfila de debò. A mig camí trobareu una porta per la que podreu passar pel costat. Al cap de poc, just a on hi ha un cartell indicant que el camí ral continua per l'esquerra, cal agafar el trencant que surt cap a la dreta. No feu cas de la marca en X de color groc que indica que no és el bo. No ho seria si volguéssiu continuar pel camí ral i arribar a l'hostal del Grau. Però el que volem és arribar a la gorga.

El camí és bastant planer i de bon fer. Al cap de poc hi ha un trencant a mà dreta, de molt baixada i en forma de ziga-zaga que suposo deu portar al Salt de l'Olla (Un punt que hauré d'explorar un altre dia). Però avui era dia per anar a la gorga negre que hi ha sobre aquest Salt. Així que he continuat.

Més endavant hi ha un altre trencant. En aquest cas sí que cal agafar el camí de la dreta. El de l'esquerra, que continua recte porta directament a sota el Saltant del Grau.

Al cap de 5 minuts ja haureu arribat a la gorga negre. El camí surt just sobre el Salt de l'Olla, amb una alçada impressionant.

Si aquesta és la gorga negre, dubto ja que no és massa profunda, a l'estiu s'hi ha d'estar molt i molt fresc.

_________________________________________________________________________________
Casa L'Aubert: 10:48 (deixar cotxe)
Casa Els Solans: 11:00 (deixar pista planera i agafar pista amb pujada a la dreta)
Porta: 11:05 (porta al mig del mací ral)
Cartell: 11:10 (deixar camí ral i agafar camí a la dreta)
Trencant: 11:20 (agafar camí a la dreta, amb certa baixada)
Gorga: 11:25

1. Un gorg molt interessant, m'hi hauré d'acostar. Gràcies a les explicacions segur que el trobaré fàcilment.