5 de juny 2016



La bassa del saltant, a Riudaura, és tot un clàssic. Quan el dia abans consultes el temps i assenyalen que plourà a partir de mig matí, ja no prepares massa l'excursió. I és per això que a l'aixecar-te, i descobrir que el cel no té ni un núvol, decideixes fer una excursió curta, cap a Riudaura.


Arribat al poble, primer he tombat cap a l'església i he tret el cap sobre el tros de riu que passa pel costat de les cases. La darrera vegada que m'hi vaig arribar (en bici), l'estaven desbrossant i semblava un bon lloc per passejar. Però la llum era massa forta i he preferit anar al lloc de sempre.


Després de fer la primera foto a la bassa, veient que encara no apareixia cap núvol dels previstos, he passejat aigües avall fins a la confluència de la riera de Riudaura amb el Rec de la Plana. L'aigua caiguda durant aquest mes i el verd tendre de primavera ho ha fet tot molt agradable.

Tot i cobert per la vegetació, estava molt atent als núvols que passaven. Amb l'episodi que estem tenint de pluges sobtades, millor no jugar-hi. Així que, a la que han sovintajet més els núvols que les clarianes, he decidit tornar cap a casa. Ja al cotxe, he vist que m'hi podia haver quedat una estona més. Potser avui no plourà.

7 comentaris:

  1. Ostra Ramon que maco be el primer si el comec es el que t3ns que baixad aquell tros tan malmes pero les altres soposo son mes avall aquesta setmana no podre pero la altre a veure si mi arribo fa dies no surto estic baix de ganes en fi coses que de vegades pasen ah i el llibre ja el jas editat ? Una abracada i SALUT ,,,

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Cinto, les altres dues, una és més avall i l'altre just a sobre. Ja saps que m'agrada passejar pels rius, i això té recompensa. Però t'haig de dir que han sortit així de maques per l'aigua que baixa. Altres vegades que hi he passat, no els he vist amb aquest aspecte.
      Pel que fa a les ganes, ja veus que he estat tot el mes de Maig sense publicar res. A vegades passa ...
      I pel que fa al lllibre, ja us avisaré. Només dir-te que ja és a imprempta !!

      Elimina
    2. Si Ramon ja pensava estaben aprop pero es de molt mal caminar per aquell riu be estic esperant el teu llibre amb els braços oberts una abraçada !!

      Elimina
  2. Bon reportatge Ramon,veig que per allà esta tot preciós, al 3 de Març vaig anar al salt del Portuguès i la veritat es que es força bonic, pro no baixava aigua tinc que mirar de tornar-hi un dia que amb vagi be viam si tinc mes sort. Una abraçada i salut.
    A si i felicitats a la família per el Garrotxí de l'any.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Josep, ja veus les conseqüències de ploure cada dia, amb més o menys intensitat. Pel que fa sl salt del portuguès, em sembla que hi veuràs baixar molta augua després d'una llevantada, però el cabal torna a ser petit al cap de pocs dies.
      I pel que fa al premi, ja li passaré les teves felicitacions a la meva dona. Gràcies!

      Elimina
  3. Sempre trobes els racons més bonics en el moment just. Ja entren ganes de fer-hi una banyada, oi que sí? Una abraçada forta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Anna, sí que ja en tinc ganes! I pel lloc, només es tracta de passejar una mica per les rieres, i així trobar llocs diferents.

      Elimina

Llista de blocs