3 de nov. 2012



Un nom molt pintoresc per a una gorga que, a més, fa temps va ser la piscina de Santa Pau. O així m'ho ha explicat aquest matí una persona que estassava el camí al voltant de la riera. Hem fet petar la xerrada que sempre va bé. De Santa Pau només tenia registrada una gorga, la coneguda pel Salt de Can Batlle, en un dels torrents del riu Ser. Ara en tinc dues i n'haig de buscar dues més, la gorga de la Timba i la Blava.

Però no hi he arribat per casualitat. Algunes vegades havia passat en bici molt proper, però mai hagués dit que aquell petit rierol pogués formar una gorga. La trobada ha ser gràcies al correu que em va enviar en Francesc Nonó, i del qual n'és la foto que encapçala l'escrit. Una molt bona foto. Gràcies a aquest bloc va trobar la gorga del Salt de Can Batlle, i en compensació, em va enviar fotos d'aquesta altra i les indicacions de cóm arribar-hi.

Haig de dir que me la va indicar com a gorga de rat-buf, que és el nom que apareix a l'Institut Cartogràfic de Catalunya. Com tots, si no recordem el nom, anem a veure què diuen els mapes i aquests poden ser imprecisos, estar equivocats o ser massa puristes. La persona que m'he trobat l'ha nomenada caga-rates, el seu nom popular. Desconeixia cap altre nom.


3 comentaris:

  1. ...il.lusió ! feia dies que esperava un entrada!...

    ResponElimina
  2. Ja tinc una altre per visita,aquesta sembla facil de trobar.
    Continua amb la teva recerca,felicitats.
    Una Abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Ma Àngels, jo de tu esperaria una mica, a que hi hagués més aigua i que no fos tperbola. Segur que guanya amb un dia clar.

      Elimina

Llista de blocs