27 de juny 2014

Tornant de la feina, una gorga més per a la col.lecció.

Servint de límit entre els termes municipals de Les Planes d'Hostoles i Amer, o el que és el mateix, entre les comarques de la Garrotxa i la Selva, hi ha el torrent de Rastell.

Venint de les Planes en direcció a Amer, passat l'hostal del Fang, hi ha el cartell indicatiu de canvi de comarca. Aquest està posat sobre el pont que travessa el torrent de Rastell o, com també l'he vist a l'Institut Cartogràfic,  torrent del clot de les banyes.

Aquesta gorga me la va descobrir l'Albert, un molt bon company de feina i gran coneixedor d'aquest entorn.  Les indicacions per a trobar-la no tenien pèrdua i aquest Divendres, just al sortir de la feina, m'hi vaig arribar.

------------------------------------------
Des d'Amer en direcció a les Planes,
1.- Aneu fins l'hostal del fang on podeu deixar el cotxe. Fins a la gorga hi deu haver uns 500 metres.
2.- Agafeu la pista de terra que surt just al costat de l'hostal.
3.- Seguir la pista amunt i, passat Ca l'Oriol, agafeu una nova pista a la dreta i en baixada. Aquesta està en més mal estat.
4.- Al cap de poc arribareu al torrent. La gorga us caurà a la vostra dreta.
5.- A partir d'aquí, a la dreta trobareu un canal d'aigua molt i molt petit i estret.
6.- Al cap d'uns 50 metres, un camí fet per la mateixa aigua que surt per sobre del canal i que cau de nou al torrent us portarà fins a la llera.
-----------------------------------------

1. Molt bon racó Ramon, aci a la Garrotxa esteu ben farcits de gorgs. Una abraçada i endavant.

1. Sí, ja ho veus Josep. No s'acaben mai. Encara que aquesta és al límit, he preferit posar-la a La Selva. Ningú entendria que hi posés la Garrotxa. :)

2. Beee aquesta si es asequible per mi bona troballa be per l´Albert pero tambe a tu per publicarla :-)

1. Alerta Cinto!! La baixada és pronunciada, i és difícil de moure't. El voltant està molt brut i és difícil obtenir fotos diferents d'aquesta si no et poses a l'aigua.

3. Gracies per la descripció Ramon, a més a més hi trobo molt ben compensada l´imatge amb les plans ben diferenciats!!
    Salutacions

1. Bones Miguel Ángel. Gràcies pel comentari sobre la foto. Després de mirar la gorga una estona, vaig creure que aquesta potser seria una bona opció.