22 de gen. 2017


Al final, amb el temps insegur que hi havia aquest matí, he anat a parar al Salt del Roure. Però ha estat després de descartar anar al Ripollès, a la zona de Llaés, i haver fet un troç de la carretera de Vidrà.

Llaés l'he descartat per por que no m'enganxés alguna petita nevada a mig camí. Els cims de les muntanyes estaven emboirades i plovia una mica a Olot. Per tant, amb el fred que fèia no era d'estranyar que caiéssin algunes volves de neu a les parts altes. Així que, per prevenció, Llaés descartat.

Però sí que he anat a la carretera de Vidrà. A l'altre bloghttp://ramonroura.blogspot.com.es/p/blog-page_4.html on penjo fotos, en tinc 3 de "la cara oculta" del Puigsacalm i em falta "la nevada". Però una vegada a lloc, igual que la nevada de l'any passat, el Puigsacalm estava tapat. Així que, després de veure que començava a nevar, i sense baixar del cotxe, he tornat a baixar i m'he dirigit cap al salt del Roure.


La imatge que tens de la serra de Llancers, només iniciar el camí cap al salt, sempre m'ha agradat. Segur que més d'un direu que seria millor sense la ferida de la carretera. Potser sí, però obrir la comarca cap a l'Oest també cal posar-ho a la balança.


Arrbat al pont, en comptes de travessar la riera i continuar pel camí normal, he tingut ganes de fer el camí per dins la riera. Sempre recordo la Lletissonada que ens van fer passar per davant del Salt i, continuant per la riba esquerra, vàrem sortir al pont. Però devia ser un camí fet expressament per la marxa popular. No l'he trobat mai més.


Com sol passar en la memòria on guardes "les distàncies" tot sembla que sigui més proper del compte. La pluja que quèia i les dificultats de la llera, ha fet que em preguntés a mi mateix moltes vegades si encara faltava massa per arribar al salt. En aquesta zona de la Garrotxa, i sobretot en aquesta raconada, el salt no el veus fins que ets allà mateix. 


Arribat al salt he fet la 1a foto. Es pot veure els efectes de la pluja i la poca destresa que tinc a netejar l'objectiu en aquestes condicions. Haig de dir que n'he fet moltes, de fotos. Però la majoria han anat a la paperera de l'ordinador per culpa d'una gota, de l'entelament o de la poca traça en la neteja. Però al final, alguna n'he pogut aprofitar.

Tot i el mal temps que fèia, Déu-n'hi-do les persones que m'he trobat. A l'arribar, hi havia uns 4-5 cotxer aparcats a la carretera i al salt he coincidit amb 3 persones i una altra parella a la tornada. L'atractiu d'aquests llocs no està reservat només quan fa bon temps i no està reservat només als turistes.


I al final, ja sota la bauma del salt, m'he eixugat i he fet la darrere foto abans de tornar. Ara sí, pel camí normal, passant per davant de l'ermita de Sant Mateu i aguantant la plja durant tot el camí.

---------------------------------------------------------------------------------
Per anar-hi:

1.- Aneu cap a Joanetes.
2.- Agafeu la carretera de Bracons, uns 2 quilòmetres, fins a la casa de La Carrera.
3.- Seguiu la pista que hi ha a l'esquerra i que baixa paral.lela a la nova carretera dels túnels.
4.- A diferència del que he fet, travesseu el pont, continuant per la mateixa pista.
5.- Arribats a una tanca pels cotxes, a l'esquerra hi ha un pas per a excursionistes. A l'altra costat ja hi ha un indicador que us farà més fàcil el camí.
6.- Primer passareu per l'ermita de Sant Mateu per, després de pujar una mica més, seguir un camí molt marcat, que de baixada us portarà al salt.
---------------------------------------------------------------------------------


2 comentaris:

  1. Hola Ramon,aquest camí no l'he fet i sembla força bonic, jo vaig agafar un cop per ací on dius (abans de travessar el pont), pro vaig anar a parar a sota de la ermita, quan hi torni miraré de trobar la manera d'accedir per a on dius tu. El racó del salt es preciós, i les fotos que has fet tenen una suavitat encisadora, m'encanten. Una abraçada i salut.

    ResponElimina
  2. Hola Josep, gràcies pel comentari. Només dir-te que NO hi ha camí i que la llera és molt difícil de passar. Millor agafar el camí normal.

    ResponElimina

Llista de blocs