18 de gen. 2019

Amb l'excusa de passejar pel Montseny i descobrir una nova gorga, aquest passat Dissabte, una sortida familiar amb en Joan, la Ma Àngels, en Pere i jo mateix, 4 dels 5 germans. Faltava en Manel.

Iniciem l'excursió des de Viladrau tenint el Gorg Negre com a punt més llunyà. A poca estona de caminar, travessem la riera de Viladrau i no em puc estar de demanar-los parar 5 minuts. El temps de treure un parell de fotografies, res més.

Al llarg del camí que ens portarà a La Sala, ens trobem amb uns quants arbres majestuosos. Ara, per la manca de fulles, aquests roures es presenten molt més majestuosos que a la primavera, ja que pots veure'ls del tot. No hi ha res que quedi amagat.

La Sala, masia on va néixer en Serrallonga, no deixa indiferent a ningú. Segurament, la fortificació i veure la masia alçada, fa que sembli molt més grossa del que és, que ja és dir. Al passar hem pogut comprovar que es fan tasques de rehabilitació, que desitjo que arribin a bon port.

Ens aturem per esmorzar a l'ermita de la Mare de Déu de l'Erola. Bé, més que esmorzar, millor dir un avançament del dinar. Aprofitem que és punt de pas per a excursionistes que baixen de Sant Segimon per assegurar la ruta.

Reprenem el camí vorejant Can Gat, deixant-lo a la nostra dreta, i passant pel bosc de castanyers centenaris abans de baixar per creuar el Torrent de Rentadors.

Creuat el torrent sense cap mena de dificultat, pugem per una pista al marge esquerra fins que desapareix. Continuem amunt per un camí al mig del bosc fins trobar un trencant a mà esquerra que baixa molt fort fins al peu del salt. I allà ens fem la fotografia de familia (mai més ben dit) i tornem cap a Viladrau parant-nos a dinar a mig camí.

Dissabte, la fotografia va quedar en segon terme. L'important era compartir la caminada amb els germans parlant de qualsevol cosa que vingués a tomb.

Per cert, a Viladrau hi ha un gran panell fet de ceràmica, que posa que es tarda 1,5 hores a anar al gorg negre. Tenint el gps en marxa, hem comprovat que el nostre temps en moviment va ser de 3 hores. Per tant, no vàrem tardar ni més ni menys que altres, però ens vàrem aturar tanta estona fins arribar a les 6 hores :)

1. Sí, l'important va ser compartir la caminada amb els germans

2. Ramon jo diria que erem 4 dels 5 germans, a veure si contes be.

1. És veritat que no ho he expressat bé. Ara he canviat el texte i segur que no hi ha cap confusió. No voldria deixar ningñu fora. :)

3. Una bona excursió Ramon i millor encara amb la bona companyia que portaves, les fotos molt bones com de costum. Una abraçada i salut.

1. Hola Josep. Aquesta vegada va primar més la companyia que les fotografies. ;)